Frequently Asked Questions

  • Leveranstider

  • Leveranstid smycken på lager

    Leveranstiden på produkter som är på lager är ca. 3-4 vardagar.

    Leveranstiden är angiven under varje enkel produkt på vår hemsida. 

    Skulle det uppstå förseningar eller andra problem med din leverans, kommer du att få ett mejl från CHANTI.

     
  • Leveranstid vigselringar

    Leveranstiden varierar efter vilka vigselringar som du beställer.

    Vigselringar som ska produceras:
    Leveranstiden är ca. 2-3 veckor, beroende på vilka du köper. Leveranstiden är den samma om de beställs med eller utan gravyr. 

    Vigselringar på lager:
    Leveranstiden är ca. 2-3 vardagar utan gravyr. Med gravyr är leveranstiden ca. 2 veckor.

    Leveranstiden är angiven under varje produkt på vår hemsida, så det är viktigt att du kollar där innan du beställer. 

    CHANTI kan aldrig garantera leverans till en viss dato, eftersom det är ca. tider. Heller inte när du ringer in och frågar. Det är därför viktigt att du beställer i god tid, om du ska använda vigselringen/ringarna till ett bestämt datum.

    Du kommer att få ett mejl den dag som vigselringen/ringarna blir iväg skickade till dig.

    Skulle det uppstå förseningar eller andra problem med din leverans, kommer du att få ett mejl från CHANTI.

    Har du beställt andra varor på samma order, skickas alla varorna iväg samlat när vigselringen/ringarna har kommit hem. Önskar du att de andra varorna ska skickas först, är det bäst att du gör två olika ordrar. Har du trots allt beställt på samma order och gärna vill ha de andra varorna skickade först, kan du skriva ett mejl till info@chanti.se. Dock är det viktigt att du kan acceptera att hela beloppet dras från ditt konto även om vigselringen/ringarna ännu inte är klara. Detta på grund av att CHANTI inte kan dela upp en betalning. Vigselringen/ringarna skickas så senare.

  • Leveranstid på namnsmycken

    Det finns leveranstider på alla namnsmycken från CHANTI. Leveranstiden varierar mellan ca 1-4 veckor.

    Leveranstiden är angiven under varje produkt på vår hemsida, så det är viktigt att du kollar där innan du beställer. 

    CHANTI kan aldrig garantera leverans till en viss dato, eftersom det är ca. tider. Heller inte när du ringer in och frågar. Det är därför viktigt att du beställer i god tid, om du ska använda namnsmycket till ett bestämt datum.

    CHANTI kan inte uppge hur långt ett namnsmycke är i processen. Du kommer att få ett mejl den dag som namnsmycket blir iväg skickat till dig.

    Skulle det uppstå förseningar eller andra problem med din leverans, kommer du att få ett mejl från CHANTI.

    Har du beställt andra varor på samma order, skickas alla varorna iväg samlat när namnsmycket är färdigt. Önskar du att de andra varorna ska skickas först, är det bäst att du gör två olika ordrar. Har du trots allt beställt på samma order och gärna vill ha de andra varorna skickade först, kan du skriva ett mejl till info@chanti.se. Dock är det viktigt att du kan acceptera att hela beloppet dras från ditt konto även om namnsmycket ännu inte är färdigt. Detta på grund av att CHANTI inte kan dela upp en betalning. Namnsmycket skickas så när det är färdigt.

  • Leveranstid dopsgåvor

    Dopgåvor utan gravyr:
    Leveranstiden är ca. 3-4 vardagar

    Dopgåvor med gravyr:
    Leveranstiden är ca. 2 veckor.

    Leveranstiden anges under varje produkt på vår hemsida, så det är viktigt at du kollar där innan du beställer.

    Har du beställt andra varor på samma order, skickas alla varorna samlat när dopgåvan har kommit hem. Önskar du att de andra varorna ska skickas först, är det bäst om du gör 2 olika ordrar. Har du ändå beställt på samma order och gärna vill ha de andra varorna först, kan du skriva ett mejl till info@chanti.se.
    Dock är det viktigt att du kan acceptera att hela beloppet kommer att dras även om dopgåvan inte ännu är färdig. Detta beror på at CHANTI inte kan dela upp en betalning.
    Dopgåvan skickas så när den är färdig. 

  • Försändelse

  • Fraktpriser

    Brev 29 kr.

    Leverans till valfritt postombud 39 kr.

  • Spårning av min order

    När din order skickas från oss skickar CHANTI ett mejl till dig om att ordern är sänd. 

    Vanligt brev (värde under 1300 kr.):
    Det finns INTE något trackingnummer på paketet. 

    Rekommenderat (värde över 1300 kr.):
    Det finns ett trackingnummer. Detta medföljer i den mejl du får när beställningen är skickad.

    Det är alltid CHANTI's ansvar att paketet kommer fram. Får du inte ditt paket inom 14 dagar, ber vi dig om att kontakta info@chanti.se och så undersöker vi saken. Dock kan du alltid vara säker om att antingen få ett nytt paket eller pengarna retur efter du har skrivit under en försäkran på heder och samvete. 

  • Fraktmetod

    CHANTI skickar alla brev och paket med Posten. 

    Man kan inte skicka med GLS Fedex, UPS, TNT m.fl. och du kan inte få någon form av express leverans. Heller inte om du ringer in och frågar.

  • Beställning

  • Lägga en order

    Önskar du att handla hos CHANTI, ska du genomgå få snabba steg för att utföra ett köp.

    Hitta den eller de varor som du önskar att köpa och gå härefter till kassan genom att trycka på kundvagnen uppe i högra hörnet. 

    Ange ditt namn, adress och telefonnummer samt e-postadress. Är du redan kund, kan du ange din e-postadress och hämta dina uppgifter automatiskt.

    Välj härefter den önskade betalningsformen.

    Kolla till sist, att alla upplysningar är korrekta och klicka på "GÅ TILL BETALNING". 

    På ww.chanti.se kan du endast beställa via hemsidan.

    Alla priser är inklusive moms och andra avgifter.

  • Ändring av order

    Önskar du att ändra något i din order, ska du så snabbt som möjligt skriva en mejl till info@chanti.se eller ringa oss på 08 52509066 (mellan kl. 12-14) 

    CHANTI behandlar beställningar löpande, så om din order redan har kommit vidare i systemet, är det tyvärr inte möjligt att ändra din order.

    Hinner du inte ändra din order, kan du alltid returnera paketet till CHANTI och använda dig av din bytesrätt.

  • Avbeställning av order

    Önskar du at avboka din order, ska du så snabbt som möjligt skriva en mejl till info@chanti.se eller ringa oss på 08 52509066 (mellan kl. 12-14).

    CHANTI behandlar beställningar löpande, så om din order redan har kommit vidare i systemet, är det tyvärr inte möjligt att avboka din order. 

    Hinner du inte att avboka din order, kan du alltid returnera paketet till CHANTI och använda dig av din returrätt.

  • Produktsökning

    www.chanti.se har riktigt många smycken/klockor att välja mellan. Detta har CHANTI löst med en meny, sökfilter och ett sökfält.

    Välj först en kategori ute i menyn till vänster och härefter kan du begränsa din sökning med sökfilter, som du finner överst på sidan precis ovanför smyckena.

    Du kan också enkelt använda sökfältet och komma direkt til det du söker.

    Kan du inte hitta det du söker, är du välkommen att skicka en mejl till vårt kundcenter på info@chanti.se.

  • Registrera som kund

    Önskar du att bli registrerad som kund hos CHANTI ska du klicka på "Logga in" - "Bli medlem nu" och ange dina uppgifter.
    Var noga med att ange alla uppgifter korrekt. Angivelsen av namn, gata, husnummer och våning ska vara tydligt och komplett.

    Namn:
    Kom ihåg, att skriva både förnamn och efternamn. 
    Det är viktigt att namnet på ordern och namnet på dörren/brevlådan är det samma.
    Om namnet inte står på dörren/brevlådan, ska du skriva C/O det namn, som faktiskt står på brevlådan/dörren.
    Om leveransadressen är till en firma, ska du komma ihåg att ange ATT: Namnet på den person som ska ta emot smyckena.

    Gata:
    Kom ihåg att skriva det kompletta gatunamnet.

    Husnummer:
    Kom ihåg att skriva husnummret tydligt, ev. A,B,C....  

    Våning:
    Kom ihåg, att skriva våning - TV/MF/TH - ev. Lägenhetsnr./dörrnummer.

    Telefonnummer:
    Kom ihåg att skriva telefonnummer, gärna också mobilnummer. Även om CHANTI främst kommunicerar via e-mail, kan det i några tillfällen vara nödvändigt att kontakta dig via telefon. Detta kan vara om du inte har svarat på ett e-mail eller om vi behöver få ett snabbt svar för att kunna behandla din order så fort som möjligt.

    E-mail adress:
    Kom ihåg att kontrollera att din email-adress är korrekt skriven. Det ska vara en email-adress som du kollar regelbundet. Annars kommer du inte att mottaga någon orderbekräftelse. 
    Du kan inte heller få skickat ditt användarnamn eller lösenord om du skulle glömma dem. CHANTI kan inte heller kontakta dig om något ska ändras i din order.

  • Kundvagn

    I kundvagnen kan du snabbt kolla vad du har valt, totalbelopp och fraktpris. Önskar du att ändra antal ska du bara justera på det lilla plus och minus tecknet vänster om priset på varan. 

    Det kan hända, att en vara blir slutsåld medan den ligger i din kundvagn. CHANTI kontaktar dig därefter via mejl om detta skulle ske. 

    CHANTI kan tyvärr inte reservera varor, som du har lagt i kundvagnen.

    Klicka på "Stäng kundvagn" för att fortsätta med att lägga varor i kundvagnen. 

    Klicka på "Gå till betalning" för att komma till betalningssidan.

  • Orderbekräftelse

    När du har avslutat en order hos CHANTI, kommer du att få en orderbekräftelse till den angivna e-postadress. Har du inte fått en orderbekräftelse, ska du kolla din skräppost eftersom de ofta landar där. 

    Har du fortfarande inte fått den, ska du kontrollera att du har angett den korrekta e-postadressen under dina användningsuppgifter under "Mitt konto". Är e-postadressen fel ska du skriva en mejl till info@chanti.se, så att vi kan skicka en orderbekräftelse till dig. 

    Det följer även en orderbekräftelse med fysiskt i själva paketet som du får.
    Har det funnits korrigeringer till din order, kommer det endast att ändras med handskrift på den fysiska orderbekräftelse som följer med i paketet. Dock är alla ändringar registrerade i CHANTI's system, så det kan alltid slås upp. Men det ändras inte på dina online orderbekräftelser under "Mitt konto".

  • Byte/retur

  • 30 dagars returrätt

    Är du inte nöjd med en vara, är det möjligt att returnera den och få pengarna retur eller byta till något annat.

    Du har 30 dagars full returrätt/bytesrätt såvida inte annat är angett under produktinformationen.

    Var uppmärksam på att vi endast tar emot/bytar oanvända varor. 
    Defintionen av att prova ett smycke är att sätta på det och ta av det snabbt.

    Vid returnering/byte ska du använda följande adress:

    CHANTI ApS
    Frederiksberggade 3,  3 sal
    1459 København K
    Att: Retur

    Packa in varorna försiktigt, så att den är oskadd när vi får den. Det är ditt ansvar att paketet kommer retur till CHANTI. Vi råder till att skicka med tracingnummer om varan har ett högt värde. 

    Retur/bytesskema är med i paketet, samt bifogat som PDF fil på din orderbekräftelse som du har fått på mejl. 

    Du kan lade den ned her https://www.chanti.dk/docAdds/Returformular-1-2.pdf

    Det är viktigt att du använder retur/bytesskemat eftersom vi då kan behandla ditt byte snabbt och korrekt.

  • Varor utan returrätt

    Följande produkter finns det ingen bytes/returrätt på:

    Special producerade vigselringar.

    Vigselringar med gravyr.

    Dopprodukter med gravyr.

    Namnsmycken.

    Produkter som inte finns i vårt normala sortiment.

    Diamantringar som är beställda utanför våra standardstorlekar som är storlek 48-62.

  • Förlängd bytesrätt

    Önskar du att förlänga bytesrätten så att de 30 dagarna gäller för en bestämt datum, ska du endast skicka ett mejl till info@chanti.se och datum för när de 30 dagarna ska gälla från. Du får då ett mejl retur som du ska spara och skicka med vid ett eventuell byte/returnering.

  • Returnering

    Är du inte nöjd med en vara, är det möjligt att returnera den och få pengarna retur eller byta till något annat.

    Du har 30 dagars full returrätt/bytesrätt såvida inte annat är angett under produktinformationen.

    Var uppmärksam på att vi endast tar emot/bytar oanvända varor.
    Defintionen av att prova ett smycke är att sätta på det och ta av det snabbt.

     

    Vid returnering/byte ska du använda följande adress:

    CHANTI ApS
    Frederiksberggade 3,  3 sal
    1459 København K
    Att: Retur

    Packa in varorna försiktigt, så att den är oskadd när vi får den. Det är ditt ansvar att paketet kommer retur till CHANTI. Vi råder till att skicka med tracingnummer om varan har ett högt värde. 

    Retur/bytesskema är med i paketet, samt bifogat som PDF fil på din orderbekräftelse som du har fått på mejl. 

    Du kan lade den ned her https://www.chanti.dk/docAdds/Returformular-1-2.pdf

    Det är viktigt att du använder retur/bytesskemat eftersom vi då kan behandla ditt byte snabbt och 

     

    Packa in varorna försiktigt, så att den är oskadd när vi får den. Det är ditt ansvar att paketet kommer retur till CHANTI. Vi råder till att skicka med tracingnummer om varan har ett högt värde. 

  • Byte

    Byte

    JULKLAPPER   JULKLAPPER   JULKLAPPER

    Du kan redan köpa julklappar och du kan byta / få pengarna tillbaka till 10.01.2020.

     

     

    Är du inte nöjd med en vara, är det möjligt att byte den till en annan vara.

    Du har 30 dagars full bytesrätt såvida inte annat är angett under produktinformationen.

     

    Var uppmärksam på att vi endast bytar oanvända varor.
    Defintionen av att prova ett smycke är att sätta på det och ta av det snabbt.

     

    Vid returnering/byte ska du använda följande adress:

    CHANTI ApS
    Frederiksberggade 3,  3 sal
    1459 København K
    Att: Retur

    Packa in varorna försiktigt, så att den är oskadd när vi får den. Det är ditt ansvar att paketet kommer retur till CHANTI. Vi råder till att skicka med tracingnummer om varan har ett högt värde. 

    Retur/bytesskema är med i paketet, samt bifogat som PDF fil på din orderbekräftelse som du har fått på mejl. 

    Du kan lade den ned her https://www.chanti.dk/docAdds/Returformular-1-2.pdf

    Det är viktigt att du använder retur/bytesskemat eftersom vi då kan behandla ditt byte snabbt och korrekt.

  • Reklamation

    Hos CHANTI har du 2 års reklamationsrätt på produktionsfel, d.v.s. att det ska finnas ett produktionsfel som existerade när du köpte varan. 

    Produktgarantin täcker därmed inte vanligt slitage och yttre skador som du själv påför skadan.

    Önskar du att reklamera en vara, ska varan returneras till CHANTI. 

    CHANTI behöver ordernummer och en liten beskrivning av vad som har hänt med varan.

    CHANTI reparerar varan om det är möjligt. Annars kommer du att få en ny vara.

    CHANTI vurderar var enkel reklamation individuellt. 

     

    Vid returnering/byte ska du använda följande adress:

    CHANTI ApS
    Frederiksberggade 3,  3 sal
    1459 København K
    Att: Retur

    Packa in varorna försiktigt, så att den är oskadd när vi får den. Det är ditt ansvar att paketet kommer retur till CHANTI. Vi råder till att skicka med tracingnummer om varan har ett högt värde. 

    Retur/bytesskema är med i paketet, samt bifogat som PDF fil på din orderbekräftelse som du har fått på mejl. 

    Du kan lade den ned her https://www.chanti.dk/docAdds/Returformular-1-2.pdf

    Det är viktigt att du använder retur/bytesskemat eftersom vi då kan behandla ditt byte snabbt och korrekt.

    Du kommer att få ett mejl från CHANTI, när din reklamation har tagits emot.

  • Återbetalning

    VISA
    CHANTI återbetalar till det kort som du har använt vid köpet och ber PBS om återbetalning inom 7 arbetsdagar.

    Mastercard eller annat kreditkort:
    CHANTI återbetalar till det kort som du har använt vid köpet.
    Du ska vara uppmärksam på, att det KAN gå upp till 28 bankdagar, innan du kan se återbetalningen på kontot. 
    Önskar du mer information om detta, ska du kontakta din bank, eller läsa igenom det avtal som du skrev under på, när du fick kreditkortet. 

    Paypal:
    CHANTI återbetalar direkt tillbaka till det kort som du har använt vid köpet. 

    Internetbank eller förskottsbetalning:
    CHANTI överför till ditt reg. och kontonummer. Kom ihåg att ange detta på retur/bytesskemat.

    Klarna:
    Har du ännu inte betalt fakturan, annulleras den i Klarna systemet.
    Har du betalt fakturan, återbetalas pengarna i Klarna systemet. Du kommer alltså att få återbetalningen från Klarna och INTE från CHANTI.

  • Använda smycken

    Det finns inget öppet köp på använda smycken. Det är tillåtet att prova smycket.
    Defintionen av att prova ett smycke är att sätta på det och ta av det snabbt.

    Om du går med smycket i en längre tid använder du smycket och detta kan ses på smycket. Smycken som kommer i retur kontrolleras lika grundligt som smycken som skickas ut. Vi kan därför se meddetsamma om ett smycke har blivit använt

    Har varan använts och CHANTI därmed inte kan behandla ditt byte, kommer du att få ett mejl.

  • Personlig returnering

    Personlig returnering är inte möjligt, eftersom CHANTI inte har någon besöksadress.

  • Vigselringar

  • Stora storlekar

    Om du köper vigselringar i mycket stora storlekar, ska du vara uppmärksam på, att det kan komma en extra beräkning för extra guld, då våra priser är beräknade utifrån stl. 56 för en damring och stl 62 för en herring. Du kommer dock alltid att bli informerad om detta innan du slutligen bestämmer dig för att köpa ringarma, så att du har möjlighet för att avbryta din order.

    Behöver du ytterligare råd och information? Kontakta kundservice på  info@chanti.dk 

  • Returrätt/bytesrätt

    Det finns ingen returrätt på specialproducerade förlovnings/vigselringar. D.v.s. De ringar som vi inte har på lager och som blir specialproducerade efter beställning och ringarna kan därför inte bytas eller returneras. De förlovning/vigselringar som vi har på lager, kan endast bytas eller returneras om de inte har graverats. Väljer ni att få ringarna graverade, ska ni känna till att dessa ringar inte har någon bytes/returrätt. 

  • Gravyr

    Önskar ni gravyr till Era vigselringar, ska denna köpas separat. Gravyr som hör till de vigselringar som Ni har valt, finns under relaterade produkter. Klicka på bilden och så kommer Ni till den gravyr som ni ska köpa.

    Välj typsnitt
    Välj text till herringar
    Välj text till damringar

    Lägg härefter i kundvagnen tillsammans med vigselringarna och betala det hela snarast. 

    Har Ni sagt JA till provbox, behöver Ni inte att välja text och typsnitt nu. Här behöver Ni endast att betala gravyr och så kan ni välja text och typsnit på beställningsskemat som följer med provboxen.

    Gravyr till en ring kostar 127 kr.
    Gravyr till 2 ringar kostar 254 kr.

    Behöver du ytterligare råd och vägledning? Kontakta kundservice på tlf: 08 52509066 eller på mejl till info@chanti.dk

  • Namnsmycken

  • Leveranstider

    Det finns leveranstider på alla smycken från CHANTI. Leveranstiden varierar mellan 1-4 veckor, så det är viktigt att du läser under produktinformationen för det berörda namnsmycket.

    CHANTI kan aldrig garantera leverans till ett bestämt datum, eftersom det är ca. tider. Heller inte om du ringer in och frågar. Det är därför viktigt, att du beställer i god tid, om du ska använda namnsmycket till ett bestämt datum. 

    CHANTI kan inte uppge hur långt ett namnsmycke är i processen. Du kommer att få ett mejl den dag som namnsmycket blir iväg skickat till dig.

    Skulle det uppstå förseningar eller andra problem med din leverans, kommer du att få ett mejl från CHANTI.

    Har du beställt andra varor på samma order, skickas alla varorna iväg samlat när namnsmycket är färdigt. Önskar du att de andra varorna ska skickas först, är det bäst att du gör två olika ordrar. Har du trots allt beställt på samma order och gärna vill ha de andra varorna skickade först, kan du skriva ett mejl till info@chanti.se.
    Dock är det viktigt att du kan acceptera att hela beloppet dras från ditt konto även om namnsmycket ännu inte är färdigt. Detta på grund av att CHANTI inte kan dela upp en betalning. Namnsmycket skickas så när det är färdigt. 

  • Speciella tecken

    Det skiljer sig från namnsmycke till namnsmycke, vilka speciella tecken som kan göras. Som utgångspunkt kan det uteslutande endast göras bokstäver och tal. Dock kan det göras några tecken, som t.ex. hjärta och stjärnor. Detta är ofta på de namnsmycken som det graveras direkt på en blank yta. 

    Du är alltid välkommen till att prova att beställa en order med den text/tecken som du önskar, och om det inte går att göra, kommer du att få ett mejl från CHANTI, där du blir bedd om att ändra texten till något annat.

    Har du frågor om ett tecken till ett namnsmycke kan du skicka ett mejl till info@chanti.se.

    CHANTI kan inte producera arabiska tecken, kinesiska tecken m.fl.

  • Längd av namn/text

    Det skiljer sig från namnsmycke till namnsmycke hur lång text som kan göras.

    På de helt klassiska namnhalsband kan det göras ca. 12 bokstäver. Blir de längre blir de för skröpliga och kan knäckas väldigt lätt.

    På alla andra namnsmycken är det väldigt olikt. CHANTI önskar blott at du provar att beställa smycket, och om det då uppstår problem med längden av text/namn, kommer du att få ett mejl från CHANTI, där du blir bedd om att ändra till kortare namn. 

    Har du frågor om längden av namn/text till ett namnsmycke kan du skicka ett mejl till info@chanti.se.

  • Betalning

    Visa, Mastercard, Diners Club, Maestro & Elektron
    Beloppet blir reserverat den dag som du beställer ordern. Beloppet dras först den dag som CHANTI skickar iväg din order.

    OBS: Vid betalning med Mastercard och Elektron, kan en betalning avvisas efter 7 dagars reservation, om det inte finns tillräckligt mycket pengar på kortet den dag vi provar att dra beloppet. Skulle detta ske, kommer du att få ett mejl från CHANTI där du blir bedd om att överföra pengar till ditt konto. Vi skickar inte ordern innan betalningen har gått igenom.

    Paypal & svensk internetbetalning:
    Beloppet dras samma dag som du beställer ordern.

    Förskottsbetalning:
    Vi aktiverar din order så snart som du har överfört beloppet till vårt konto. Därefter betalas det med detsamma. 

    Klarna:
    Fakturan blir först aktiverad den dag som vi skickar iväg din order. Därför gäller de 14 dagars betalningsfrist först från den dagen. 

  • Bytesserien

  • Bytesserien

    Vilka smycken kan bytas?
    Du kan endast byta smycken från bytesserierna. Bytet gäller endast när du bytar till ett dyrare smycke.
    Du kan endast köpa de byten, som är symboliserat av bilden av en oinfattad briljant. Minimum byte för en solitär 0,05 ct. är till 0,20 ct.   
    Har du inte köpt smycket hos CHANTI - Ring på tlf. 08 52509066  

    Diamantkvalité:
    Solitärsmycken med diamantkvaliteten Wesselton/SI och Topwesselton/VS. 
    Alliansringar med diamantkvaliteten Wesselton/SI.

    Kan jag välja en annan modell eller guldfärg?
    När du bytar begränsas du inte till den modell som du ursprungligen har valt, men du kan byta på tvärs av modellerna. Du kan även byta ringstorlek och guldfärg.

    Hur länge kan jag byta?
    Bytet kan ske inom 2 år efter orderdatum. Använder du dig av ett byte inom de första 2 åren, gäller de 2 åren igen från den dag som du bytade. 

    Vad kostar det?
    Bytespriset är symboliserat av bilden av en oinfattad briljant.Du betalar endast den aktuella prisskillnaden mellan det nya och gamla smycket.Hur bytar jag?Välj det bytes som du önskar. Om du önskar att byta en ring, ska du välja den önskade ringstorlek i ringstorleksfältet. Ange den önskade guldfärgen - vanl. guld eller vitt guld. Ange ordernummer för det gamla smycket. Packa det gamla smycket väl in, bifoga både det gamla och det nya ordernumret. 

    Skicka smycket så snabbt som möjligt till:
    CHANTI
    Att: Bytesserien.
    Postboks 1099
    1009 København K

    Vi bytar när vi har fått det gamla smycket från dig. Finns det nya smycket på lager, kommer det att skickas inom 3-4 vardagar.
    Finns det nya smycket inte på lager, är leveranstiden 6-8 veckor.

    Behöver du råd eller vägledning? Kontakta kundservice på tlf: 08 52509066 eller på mejl till info@chanti.se.

  • Smyckenvård

  • Smyckenvård

    Smycken ska användas med försiktighet - då blir de längre.

    Du måste alltid ta bort dina smycken, när:

    - Du tar på och av kläder
    - idrotta
    - tvättar upp
    - tvätta händer
    - rensar
    - gör hårt fysiskt arbete
    - genom köksarbete
    - ligger i poolen
    - när du är i duschen
    - innan du lägger dig på kvällen

    Det är också viktigt att dina smycken INTE kommer i kontakt med:

    - krämer
    - tvål
    - kemikalier
    - parfym
    - och liknande.

    Tvål och krämer kan deponeras under stenarna, vilket påverkar stenens glans tills smycken rengörs igen.

    Du bär mindre på dina smycken genom att följa ovanstående råd. Ytbehandling kommer också att vara längre.

    Smycken utsmyckade med diamanter och ädelstenar kan enkelt få stötar utan att upptäcka det. Ädelsten, ex opaler och smaragder, kan lätt spricka med kraftig inverkan och påverkan. Därför är det viktigt att ta av sina smycken med ex hårt fysiskt arbete. Om konstitutionen, som håller klipporna, är skadad, kan stenarna gå vilse.

    Ytan på förgyllda och rhodaniserade smycken är inte en permanent beläggning. Det kommer därför att minska med tiden, vilket ger ett karakteristiskt patinerat utseende.

    Ytans hållbarhet varierar beroende på individens pH-värde, hur smycken används och lagras när de inte används.

    Medicinering kan också leda till att smyckets yta bärs snabbare.

    Pärlor har den speciella egenskapen att de blir vackrare, ju mer de används. Kontakten med huden behåller sitt liv och glans.

    Vitguldsmycken bör dock regelbundet rhodineras om du vill behålla den vita färgen. Det beror givetvis på användning och tolerans.

    Både silver, guld och förgyllda / silverpläterade material blir oundvikligen lite mörkare över tiden. De kan enkelt ombeläggas med en speciell impregnerad smyckduk eller bara en mjuk trasa.

     

    Rengöring av smycken

    Smycken ska rengöras regelbundet, speciellt om de används dagligen.

    Du kan mycket väl rengöra dina smycken med en ultraljudsrengörare. Smycken bärs inte av rengöringen och även de minst otillgängliga krokarna i juvelen släpps för fett och smuts.

    Ultraljudsrengöringsmedel ska INTE användas på oljebehandlade eller porösa ädelstenar, såsom:

    - pärlor
    - opaler
    - korall
    - smaragder
    - turkos
    - tiger klippan
    - lapis lazuli

    Om du inte har en ultraljudsrengörare kan du göra din egen hemlagad mild tvållösning och rengöra dina smycken:

    1. lägg juvelerna i en blandning av ljummet vatten och vanligt diskmedel - som över natten
    2. rengör vid behov prydda med en mjuk tandborste
    3. klandra i kallt vatten
    4. torka smycken med en trasa
    5. använd en smyckenduk om smycken ska glans igen

    Du måste komma ihåg att rengöra smycken med diamanter och ädelstenar på baksidan. Om det finns fett och smuts på baksidan av stenarna, blir glansen avsevärt minskad.

    Förgyllda och rhodinerade smycken har en tunn yta av guld eller rhodination. Ytan är lätt att bära om du ofta rengör smycken. Dessa smycken ska behandlas extra försiktigt och bara torkas med en trasa. Använd INTE polermedel med slipmedel eftersom det kan ta bort ytan under några tidningar.

    Silver smycken kan oxidera och syran från svettning och vissa typer av medicin och i varma perioder gör smyckenna svarta. Rengör därför smycken regelbundet och polera med en plyschduk.

    Diamanter absorberar fett och smuts. Därför bör de rengöras regelbundet om ljuset ska brytas optimalt i stenen.

     

    Förvaring av smycken

    Alla silversmycken och förgyllda smycken ska förvaras i en liten förseglad plastpåse eller i en plexiglasbehållare på en torr plats. När både silver och förgyllt silver är i kontakt med luft / fukt, syrgas de (blir mörkare). Alla guldpläterade silverringar applåder, eftersom det här är en naturlig oundviklig process.

    Håll alltid smyckenna åtskilda så att de inte kliar varandra.

  • Betalning

  • Betalningsmöjligheter

    Kreditkort:
    VISA
    Mastercard
    VISA Electron
    Diners Club
    Maestro

    CHANTI använder DIBS som betalingsgateway till kreditkort. DIBS är SSL-kryptererad och godkänd av NETS.

    Internetbank:
    Nordea Solo-E betaling

    Banköverföring:
    Plus Giro: 78703-6
    Bank: Nordea
    Kom ihåg att ange ordernummer vid banköverföringen.
    Din beställning kommer att skickas så snart vi har mottagit din banköverföring.

    Andra betalningsmöjligheter:?
    Klarna - betala om 14 dagar
    Paypal

  • Säkerhet

    CHANTI är mycket uppmärksam på fusk med kreditkort eller faktura (Klarna). Om en order ser misstänksam ut, kontrolleras adress och IP adress, och det tas kontakt till kunden för att få igång en dialog. Detta är med till att säkra att personen i den andra änden är uppriktig. Alla misstänksamma ordrar som inte överensstämmer med vår säkerhetskontroll annulleras.

    Vid genomfört köp med kortbetalning kommer det vara angett IP-Nr samt datum/tid på betalningen. Detta görs så att CHANTI kan säkra sig som företag, ifall det skulle hända en handel med ett stulet kontokort.

    Skulle det hända att det har handlats hos www.chanti.se med ditt kort, utan att du vet om det, ska du alltid lämna en invändning till din bank.

  • Betalningsgateway

    CHANTI använder DIBS som betalingsgateway till kreditkort. DIBS är SSL-kryptererad och godkänd av PBS.

     

     

     
     
  • Klarna - Faktura betalning

    Klarna faktura - betalar först 14 dagar efter mottagandet av din beställning.

    - Ta alltid dina varor innan du betalar
    - Alltid 14 dagar betalningstid
    - Du behöver aldrig lämna ut kortinformation
    - Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    - Möjlighet till delbetalning, kontakta Klarna för ytterligare information

    Om Klarna används som betalning på www.chanti.se kostar det en KLARNA avgift på 25 kr. Avgiften debiteras av KLARNA, även om du returnerar hela beställningen.

    För mer information kontakta Klarna kundservice.

  • Medier

  • Broschyrer

    Ladda ner gris broschyrer på följande länkar:

    Förlovnings-och vigselringar broschyre: KLICKA HÄR

    CHANTI broschyre: KLICKA HÄR

  • Sociala medier

    Följ CHANTI på sociala medier och se nyheter och deltag i tävlingar.

    Facebook: Følj oss här - Användarnamn: CHANTI

    Instagram: Følj oss här - Användarnamn: chantijewellery
    Använd gärna hashtags: #chanti #chantijewellery #chantipicofthemonth

    Twitter: Følj oss här - Användarnamn: chantijewellery
    Använd gärna hashtags: #chanti #chantijewellery #chantipicofthemonth

    Pinterest: Følj oss här - Användarnamn: chantijewelry

    Google plus: Følj oss här - Användarnamn: CHANTI

  • Artilkar

    DR1 Rabatten i 2006Se video här

    www.computerworls.dk i 2007Läs artikeln här

    Erhvervsbladet i 2010Läs artikeln här

  • Priser

    Ivækstprisen 2010 - CHANTI vinner i kategorin "Årets væksteventyrer".

    E-handelsprisen 2012 - CHANTI är nominerad i kategorin "Cross border".

    Gazellevirksomhed 2014 - CHANTI koras till Gazellevirksomhed.

Close